CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 12, 2012

perlukah aku melupakanmu..??




Pada pertemuan pertama ,tiada apa yg aku dapat rasakan..zero,, 0-0
Tapi,saat masa pantas berlalu,perasaan benci membuak-buak,,
Tiada angin,tiada ribut..perasaan itu datang secara tiba-tiba..perasaan benci,geram,marah..semuanya bercampur-baur..entah kenapa Allah hadirkan perasaan itu,,
Dan tanpa aku sedari,sebenarnya jauh di sudut hati ini,Allah campakkan perasaan kasih dan sayang aku terhadap dirinya..cuma aku yang cuba menidakkan..
Hinggalah pada satu saat,Allah hilangkan dia dari pandanganku..Allah jarakkan kami..
Aku rasa kehilangan..kehilangan orang yang aku sayang..
Dan saat itu,aku belajar melupakan,,melupakan kenangan lalu,,pahit manis yg dilalui bersama..
Sesungguhnya perasaan kasih,sayang dan cinta itu anugerah Allah,,fitrah yg Allah kurniakan utk hamba-hambaNya..dan setiap insan pasti merasainya,,dan bagiku inilah perasaan yang aku tidak pernah diuji sebelum ini,dan sekarang aku diuji..


Allah..sehingga saat ini,detik ini,waktu ini..aku sedang berjuang,,berjuang melupakan perasaan itu,,
Ya ALLAH,bantulah hambaMu ini..biarlah perasaanku ini disalurkan pada jalan yang Engkau redhai..
Jangan biarkan perasaan ini melebihi rasa cintaku padaMu ya Allah..

0 comments:

Post a Comment