CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 5, 2011


CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM

Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way


“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.” 
(HR. Al-Hakim)



Monday, November 7, 2011

To My Beautiful Sisters..... 

You DON'T need a boy who's married to the streets,
but a man who's engaged to his DEEN and married to his SALAH.
You DON'T need a boy who loves you for your make-up and clothes,
but a man who loves you for the sake of ALLAH SWT and your HIJAB etc.
You DON'T need a boy who wants a wife because he's tired of messing around with girls, but a man who wants to complete half of his DEEN!

•.Don’t be too hurry in love, find someone who can guide you not only in Dunya, but in akhirah. Who can pick you up when you fall, who can remind you when you forget, love you with all his might, someone that will hold your hands through thick and thin & lead you to the Jannah.•*♥♥♥*•

May Allah reward us with good life partner, Ameen.....





uNtuK DiRiNya yg DiNaNti...

Aku sedang menanti dia
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah
Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah


Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya
Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hambaNYA adalah pelakon


Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah Ad-din ALLAH yang sebenar-benarnya
Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasulullah S.A.W
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadinya ialah ALLAHURABBI


Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha
Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku padanya
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku PadaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia
Siapakah dia???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodohku itu
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Kerana dia pilihanku..


Thursday, November 3, 2011

sekitar USIM...


alhamdulillah...bersama kwn2 baru yg sm2 berjuang menunutut ilmu...
kenangan mula tercipta di USIM...
memori spnjg sebulan lebih kami bersama...
suka dan duka bersama...
~frenz 4eva~
student actuary^^




                                                                faizah,wana n izzati
                                                           

                                                                       peace ^_^
                                                                   classmates...
                                                                     
                                                                        i-inova
                                                                       wafiah,lin,anim

                                                                  bakal2 actuarist~~

Thursday, August 11, 2011

PerJALnANkU....


Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah Allah masih lg memberi kita peluang bernafas di atas muka bumi ini...
dan memberi ruang untuk kita merasai ramadhan kali ini..mungkin ini adalah Ramadhan terakhir yg Allah janjikan utk kita...moga kita menggunakan peluang ini dgn sebaiknya...insyaAllah..moga terus diberi kekuatan...


Dh lama  x update blog ni..malas rasanya..
entri kali ni xdak apa2 yg menarik...just nak menceritakan perjalanan yg telah aku tempuhi n bakal aku tempuhi nnt..


Alhamdulillah...percaturan Allah adalah yg terbaik...
perjalananku bermula n terasa lebih bermakna saat kaki melangkah ke bumi maahad...
bumi yg penuh barakah...dan aku bersyukur Allah mentakdirkan maahad sbg tmpat persinggahan aku...di sana byk ilmu yg aku kutip buat bekalan hidup...di sana jgklah aku kenal erti ukhwah...
suasana biah dpt kurasai di bumi maahad...bumi yg sgt ku cintai..syukur pdMU ya Rabb...


Kemudian aku teruskan perjalananku lg slps 5 thn mengutip segala ilmu di maahad...
dan aku diberi pilihan utk menyambung pelajaran sama ada di kolej matrikulasi pulau pinang ataupun uitm perlis(diploma sains) selepas tamat spm..
aku memohon pdNYA sblm membuat pilihan dan minta di beri kekuatan utk meneruskan perjalananku yg masih pnjg...lantas aku memutuskan utk menyambung pelajaran di matrik penang dlm jurusan sains hayat...


di matrik penang aku belajar  utk menjadi lebih matang...
dan di sana juga aku membina keyakinan diri...
alhamdulillah...pensyarah2 di sana sering memberi tunjuk ajar dan x pernah lokek dgn ilmu...
dan akhirnya persinggahan aku di matrik penang berakhir dgn sebuah kejayaan yg membanggakan bg diriku sendiri...


suasana sekitar kmpp..p/s:mcm kt obesea ja,,hehe..






insyaALLAH...lepas ni aku akan teruskan kembara aku mencari ilmu di universiti sains islam malaysia(USIM)...dalam jurusan sains aktuari dan pengurusan risiko,,,
doakan utk diriku semoga dipermudahkan segala usrusan...
mungkin aku dpt kutip byk lg ilmu di USIM...
jazakallah buat semua yg mendidik dan membimbing serta sentiasa memberi sokongan kpd diriku ini...
sesungguhnya aku hnya insan yg lemah dan memrlukan kalian utk saling melengkapi antara satu sama lain..









Thursday, July 14, 2011

Bersyukurlah dgn apa yang ALLAH beri...

Redhai kegembiraan sahabatmu, jangan ditanggung rasa cemburu kerana ia kan membengkak dihati dan memperbesarkan hasad lantas menjauhkanmu dari nikmat Allah.

Alangkah seronok menjadi dirimu. Kau ada segalanya yang aku inginkan. Sedang aku tidak punya apa-apa yang bisa menggembirakan hatiku.

Mengapa Allah tidak mengurniakan kurniaan itu padaku dan sebaliknya memberikannya padamu!

Sungguh kau tidak adil wahai Allah!

Berhenti!

Usah kau layan bicara hati yang mula untuk mengelincirkanmu dari landasan keimanan. Di saat kau meratapi tiadanya nikmat TUHAN padamu, maka kau menerbitkan rasa cemburu pada bahagianya sahabatmu itu.

Jangan dibiarkan rasa cemburu itu menyebabkan kau bersifat hasad pada sahabatmu itu. Ingatlah bahawa Allah mengurniakan sesuatu yang diperlukan hambanya. Itu pun menjadi ujian yang pasti akan dihitung di setiap masa nikmat itu bersamanya. Malaikat di bahu tak kan penat mencatitnya.

Kenanglah nikmat yang telah Allah kurniakan padamu. Hanya satu diberikan pada sahabatmu sedangkan berpuluh lagi sudah berada dalam genggamanmu. Tanpa kau sedari, itulah kurnia Allah padamu yang benar-benar memerlukannya.

Bersyukurlah!

Kerana nescaya Allah akan mengurniakan rahmat padamu dan menambahkan rezeki mu dari sudut yang tidak kau ketahui.

Dan jangan sesekali kau lupa bahawa syaitan senantiasa menantikan saat kau tergelincir dari mensyukuri nikmat Allah dan mencipta hasad. Kerana kau pasti menjadi temannya tanpa kau sedari.

Subhanallah!

Monday, July 4, 2011

FITRAH INSANI...TP JGN SAMPAI JD FITNAH...

Sudah menjadi fitrah sang lelaki ingin bergelar seorang suami...
sang wanita ingin bergelar seorang isteri....
dan ingin disayangi dan menyayangi....


Namun, apakah matlamat perkahwinan?
harus diteliti dan difikirkan kembali......

Jika tidak, anak2 akan menjadi mangsa...
kerana atas dasar cinta semata.....
belum menjamin kebahagian....

jua matlamat semata tanpa ilmu,
tdk membawa keluarga itu ke gerbang syurga...

Jangan mudah melafazkan cinta....
Jangan mudah melafaz sayang...

sabar lah wahai remaja, adik2 dan sahabat2..
bila tiba saat itu, barulah yg haram menjadi halal buatmu..
jangan mudah terpedaya dgn kata2 yg diselubungi nafsu meskipun ia nampak halal dan baik kerana syaitan itu sgt licik..menipu manusia...
matlamat tidak menghalalkan cara

jadi,
kembali lah kepada

BERCINTA SELEPAS KAHWIN

dan

TUNGGULAH SAAT YAKIN TELAH TIBA DAN SAAT BETUL2 SUDAH BERSEDIA....

jangan

BERMAIN DENGAN API PERCINTAAN KELAK IA AKAN MEMBAKAR DIRI DAN HATI......

yakinlah dgn janji ALLAH...

LELAKI YANG BAIK UNTUK PEREMPUAN YG BAIK DAN PEREMPUAN YANG BAIK UNTUK LELAKI YANG BAIK...

lantas...

PINTALAH KPD ALLAH BUKAN KEPADA MANUSIA

kerana...

HATI MANUSIA MILIK ALLAH SWT.....

ingat!!!!!
JANGAN MUDAH TERPEDAYA DGN SYAITAN..
TERUTAMA KITA YG SUKA SUKA ME'ISLAMIC'KAN NYA AGAR NAMPAK BAIK.....

---------------------------------------KEBERKATAN-----------------------------------

Sunday, July 3, 2011

KISAH YG MEMBUATKU INGIN KAWEN...

Assalamualaikum...
mcm hot jer tjuk kali kan..??hehe..td cheq baqu lepas tgk nona kt tv3...kagum sgt2 dgn perkahwinan ahmad fedtri yahya..kenal x??ye la..kebanyakan selebriti-selebriti ni klu bt kenduri kawen mst kt hotel2...@ tmpt2mewh..tp,fedtri yahya pilih utk buat di kmpung sendiqi..simple...penuh keberkatan...di sblh pompuan tema dia sekolah pondok manakala pihak lelaki plak tema dia manisnya ukhwah...really nice,,:)
emm...tjuk kali ini nmpak cm cheq ni gatai ja..hehe..umuq pun x ckup 19 lg...mengaji pun x habeh lg,ada hati nk kawen kan..??dan yg plg penting calon xdak la...camna nak kawen..apa da...hihi...ish ni dah trlebih ceqita psai peribadi la plak..
actually,cheq trtarik dgn satu kisah ni..jom layan...                                                                             Saya berusia 21 tahun, dan sudah berkahwin. Masih muda bukan? Suami saya berusia 23 tahun. Juga masih muda. Kami berdua masih belajar. Jadi, Mengapa berkahwin? Kalau ikut kata mak ayah, “Nak bagi bini makan apa? Pasir?”



Perjalanan cinta saya tidak mudah. Sebelum berkahwin, saya pernah teruk dikecewakan bekas kekasih. Dia minta masa 3 tahun dari tarikh kami “declare”, untuk bersedia untuk berkahwin. Hampir 3 tahun, saya ditinggalkan untuk perempuan lain. Kecewa? Sudah tentu. Jujur, saya hampir bunuh diri. Saya mengalami depression di maa saya disconnect dengan dunia luar.
Tapi selepas itu baru saya sedar kehadiran suami saya yang sudah 4 tahun menunggu peluang. Pada mulanya, saya ingat sekadar “cinta rebound”, tapi selepas 2 bulan berkenalan dan bercintan, suami saya melamar untuk berkahwin. Pada mulanya, saya ingat satu gurauan. Akhirnya si dia berani call ayah saya, dan minta izin untuk berkahwin, kerana takut kehilangan saya lagi.
wedding
Ayah saya pun dahulu berkahwin ketika belajar, tahun 1 peringkat ijazah. Suami saya pelajar perubatan tahun 3, dan saya Cuma tinggal 2 bulan untuk mengakhiri pengajian. Ayah saya bersetuju, dan memandangkan saya sudah kecewa, takut juga pisang berbuah dua kali. Akhirnya, kami berkahwin. Dengan mahar RM200, sebentuk cincin emas, tiada hantaran, tiada majlis, kami bernikah.
Simple bukan? Kenapa perlu pening??? Kalau anda lelaki, anda mesti ingin berikan segala yang terbaik untuk bakal isteri anda. Dan, kalau anda perempuan seperti saya, semestinya inginkan hantaran yang tinggi (lulusan ijazah sekarang, rate hantaran RM10K ke atas). Perlu tidak?
Maaf perempuan, kalau terasa. Saya bukan jual diri, saya tidak perlukan hantaran RM10-20K. Saya tidak letak harga untuk nilai diri sendiri dan harga cinta saya. Ini masalah kalau kita kahwin cara Melayu, da bukan cara Islam. Saya perempuan lulusan ijazah, saya ada tulang 4 kerat, dan saya boleh berusaha, kenapa perlu mengharap dengan lelaki? Suami bukan untuk dibebani, tapi untuk Disenangi. Isteri bukan untuk dibeli, tapi untuk dikasihi.
Kos kahwin sekarang paling rendah pun RM20K serba satu. Hantaran, majlis, belum baju, pelamin. Tapi cuba fikir, perlu tidak? Baju raya kan masih ada, cantik lagi. Kasut raya pun masih baru. Kenapa perlu buat majlis di hotel, dewan orang ramai kan ada? Kalau rasa sangat mahal untuk katering, boleh upah orang masak, tinggal sediakan bahan dan peralatan. Bersanding tak perlu, buat penat badan duduk macam tunggul depan orang.
“Seganlah. Nanti orang kata apa.” .. “Isk, buat malu belajar tinggi-tinggi, tak dapat hantaran”. Hai, ni mentaliti Barat. Bagi yang beragama Islam, ingat rukun nikah. Tanggungjawab selepas kahwin yang penting. Lebih baik duit sewa pelamin jadi duit persiapan untuk anak pertama. Prioritikan penggunaan duit anda. Kos bersalin bukan murah. Kalau di hospital kerajaan, paling kurang perlu ada RM400-500. Tapi di hospital swasta, minimum RM2000. Kos ada anak sangat tinggi sekarang.
duit
Pernah cuba lihat harga setin susu bayi di pasar? Harga lampin pakai buang? Dan sekarang, anda masih terfikir pelamin itu penting? Ini tak kira duit nak beli kenderaan, beli rumah. Pening!! Jadi jangan bebankan diri anda dengan majlis perkahwinan yang membazir dan tidak perlu.
Saya bahagia sekarang. Boleh keluar dengan suami tanpa rasa takut dan malu, disentuh lelaki bukan mahram. Dan suami saya tidak perlu takut saya diambil lelaki lain seperti dulu. Apa semua yang pasangan bercinta lakukan, kini kami lakukan dengan halal. Dan kami boleh lakukan lebih dari itu, dengan halal. Tidak perlu risau. Kami aman dan bahagia. Saya dan suami masih bercinta. Masih belajar mengenal sesama sendiri. Dan percayalah, tak guna bercinta lama-lama.
Seganlah keluar dengan pasangan yang tidak halal untuk anda. Saya dan suami, masih seperti pasangan yang baru bercinta. Saya mampu tanggung hidup sendiri, kerja dan cari duit sendiri. Buat apa menyusahkan suami? Dan suami berusaha belajar bersungguh-sungguh (bagi pelajar perubatan, anda faham maksud saya),untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Saya tahu ego lelaki tercabar, tetapi saya jujur cintakan suami saya. Saya tak ingin jadi beban, cukup asal dia berasa senang dengan saya.
Tidak perlu nafkah yang besar, semampu yang ada saya terima. Bakal-bakal isteri sekalian, bersyukurlah dengan suami anda. Dan bakal-bakal suami sekalian, hargai isteri kamu. Terima kekurangan dan kelemahan pasangan anda. Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan.
Rezeki Tuhan ada di mana-mana. Jangan putus asa. Berkahwinlah! Semoga anda semua merasa tenang dan bahagia.”



Tuesday, June 21, 2011

Risalah Wanita..


Untuk mu Wanita....

Sesungguhnya kejadimu terlalu unik , tercipta dari tulang rusuk Adam yang bengkok

menghiasi taman-taman yang indah lantas menjadi perhatian sang kumbang.

Bentenglah dirimu dengan perasaan malu yang bertunjangkan keimanan & keindahan taqwa kepada Allah

Hiasailah wajah mu dengan titisan wudhuk ...

Ingatlah bahawa ciri-ciri seorang solehah ialah ia tidak melihat kepada lelaki & lelaki tidak melihat kepadanya.

sesuatu yang tertutup itu lebih berharga jika dibandingkan dengan sesuatu yang terdedah.....

umpama sebutir permata yang diletakkan dalam satu bekas yang tertutup sudah pastinya keinginan untuk melihat permata yang tersembunyi itu melebihi daripada yang terdedah,

Wanita solehah yang taat & patuh pada Al-Khaliq dalam melayari liku-liku kehidupannya adalah harapan setiap insan yang bernama Adam...

Namun.....ianya memerlukan pengorbanan & mujahadah yang tinggi kerana ianya bercanggah dengan nafsu serakah yang bersarang dalam dirimu lebih-lebih lagi title gadis yang kau miliki sudah pasti darah mudamu mencabar rasa keimanan yang ada .......

sesiapa yang inginkan kebaikan maka Allah akan memudahkan baginya jalan-jalan kearah itu , yang penting engkau mempunyai azam, usaha & istiqomah.........

Akuilah hakikat dirimu menjadi fitnah kepada kebanyakan lelaki.... seandainya pakaian malumu kau tanggalkan dari tubuhmu maka sudah tiada lagi perisai yang dapat membentengimu....

Sesungguhnya nabi ada mengatakan tentang bahaya dirimu

" Tidak ada suatu fitnah yang lebih besar yang bermaharajalela selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain fitnah yang berpunca daripada wanita "

berpandukan lah pada Al-Quran & Sunnah untuk setiap langkah & tindakanmu

jangan biarkan orang lain mengeksploitasikan dirimu untuk kepentingan tertentu...

Sesungguhnya Allah telah mengangkat martabatmu sebaris dengan kaum Adam. kau harapan ummah dalam melahirkan para mujahid & mujahidah yang bisa mengongcangkan dunia dengan sentuhan lembut tangan mu....


Monday, June 20, 2011

rintihan hambaMU...

Suatu ketika dahulu...

Aku pernah terleka dgn nikmatMU...

Aku sering lalai dlm beribadah kepadaMU...

Aku lemah tatkala menerima ujian dariMU...

Tetapi...

Walaupun sesaat aku berpaling dariMU...

KAU tidak pernah lupa pd hambaMU ini...

Hamba yg hina...

Hamba yg penuh dgn dosa dan noda...

Hamba yg sering kali mengulangi kesilapan demi kesilapan...

Bahkan...

KAU sering  memberi kekuatan pada diriku...

Untuk menghadapi ujianMU...

Untuk menghadapi liku-liku kehidupan...

Yang penuh dgn cabaran...

YA ALLAH...

Kini...

HambaMU  ini mengerti...

HambaMU ini sedar akan kekhilafan yg lalu...

Sesungguhnya setiap kesulitan itu pasti ada kemudahan...

Igfirli Ya RABBI...


Wednesday, June 15, 2011

aku jatuh cinta ya Allah...

Cinta...
sukar utk dilafazkan...
kdg2,manusia jd lemah hnya kerna cinta...
cinta itu fitrah...
fitrah yg Allah kurniakan kpd hmbaNya...
tp kt sering alpa..lalai hnya kerna cinta manusia yg x mnjanjikan apa2...
salahkah...??salahkah andai aku jatuh cinta..
x pernahku pinta perasaan ini hadir...
aku hnya insan yg lemah...
x mmpu menolak fitrah ini...
ku cuba sedaya upaya utk menghilangkan rasa cinta ini..
kerana ku tahu hakikat cinta yg sebenar...
hnya milikMu Ya ALLAH...


Ya ALLAH...
pd-MU ku meminta...
tetapkanlah hati ini di atas jln agamaMU Ya ALLAH...
jgnlah KAU bolak-balikkan hati ini....
curahkanlah hidayahMU ke atas hmbaMU yg hina ini...
dan seandainya aku jatuh cinta...
biarlah cinta ini berlabuh di atas seseorang yg mencintaiMU lebih dr segalanya..
kerna kelak dialah yg bakal memimpinku menuju syurgaMU...
amin YA RABB...









Tuesday, June 14, 2011

Selamat Berjuang


                                
                                  perjalanan dakwah itu tiada penghujungnya...
                                                      kita bkn pemula...
kita bkn juga penghujungnya..
kita hanyalah penyambungnya...maka,jgn hentikan perjuangan ini...
teruslah berjuang...

Friday, June 3, 2011

mppb 11/12..@ kmpp..and summer camp @ saina..

 Alhamdulillah...setelah 15 hr berhempas pulas menimba pelbagai pengalaman..akhirnya habis jgk...selama 10 hr aku n kwn2 yg lain berkampung di kmpp utk minggu pengurusan pelajar baru (18/5-27/5)..memang saat2 itu sgt mncabar bg diriku..student dan dftar 23 hrbln,tp km sukarelawan dan fasilitator kena mai awai ckit bg memastikan kelancaran spnjang mppb 11/12...ms hr pendftrn aku brtugas sbgai ajk kunci..mula2 tu agk kelam-kabut ckit la..sbb rmai student n proses tgkp gmbq utk buat kad matrik agk x tersusun..byk miscommunication antara lecturer and sukarelawan..tp lps tu semuanya ok la...utk sukarelawan boleh balik dah hr tu jgk..tp aku sahut cbrn utk jd fasi..nak caqi pglmn la kononnya..hehe..so kena la stay smpai 27 hrbln..dlm tempoh aku jd fasi tu mmg byk kenangan la..kenangan manis lg byk dr pahit la..yg pahitnya kena tidoq 3-4 pg..huhu..ngntok gila..tp smgt pnya pasai,aku still bley brtahan...aku blk rmh 28 hrbln..smpai dlm pkl 11..dan dlm pkl 3 kena p SAINA utk prgrm summer camp..jd fasi utk bdk2 skolah..mmg penat sgt2..tp xpala kan..aku sggup brkorban smpai demam lps habis prgram,suara pon dah xdak..huhu..malas nak ceqita..tgk la gmbq2 yg sempat aku snap..hihi..

malam terakhir bersama adik2 k2p3...
 teruna hnya 5 org...
 misz you all...
 otw nak p surau
 sempat snap dlam surau..hehe..
 fatin nur najihah..chumel..
 kakak yg sporting..hehe

Thursday, June 2, 2011

UNTUK SEORANG WANITA YNG SOLEHAH...

UNTUK SEORANG WANITA YNG SOLEHAH>>>!!!!!
Untukmu Calon Imamku yang Tertulis Di Lauhul Mahfudz

 Wahai seseorang yang telah tertulis dalam lauhul mahfudzku, imam ku dan ayah dari anak-anakku, engkau yg membersamai perjalananku nanti♥ Aku percaya kau sedang memperbaiki dirimu, memantaskan dirimu tuk menjadi imam bagi tulang rusukmu dan buah hatimu kelak♥ Aku percaya kau sedang menempa dirimu dalam beribu cobaan dengan menelantarkan dirimu sendiri pada medan dakwah dan problematika ummat… mencampakkan jauh egomu, membaktikan dirimu tuk ummat♥ Aku percaya kau sedang mengkaji, kau sedang belajar,belajar ilmu dunia terutama ilmu akhirat,yang akan kau gunakan dalam mendidikku dan buah hati kita nanti♥ Aku percaya Al-Qur'an selalu ada dalam hatimu, selalu terucap dari bibirmu dan dzikir slalu melantun menemani langkah jihadmu♥ Aku percaya kau sedang menundukkan pandanganmu,menjaga hatimu dan mencampakkan hawa nafsumu♥ Aku percaya kau sudah merancang hidupmu, hidup kita, keluarga kita, nantinya juga untuk dakwah, untuk ummat, dan hanya karnaNya♥ Aku percaya,kau sedang memantaskan diri dan terus memperbaiki diri dsana, di belahan bumi manapun kau berada♥ Aku pun begitu sayang♥ Aku sedang belajar… belajar menempa diri, menjauhkan egoku demi ummat, membaktikan diriku untuk orang lain,agar baktiku padamu pun sempurna♥ Aku sedang belajar, meniti dakwahku, meniti cita-cita duniaku, meniti cita-cita akhiratku, agar kelak keluarga islami dan kluarga Qur’ani yg aq inginkan nanti dapat kubangun bersamamu… karna kau tahu?meskipun kau imamku, ibu adalah madrasah pertama bagi mujahidah kecilnya nanti♥ Aku sedang belajar menjaga diri, menjaga pandangan dan hatiku, agar ketika kau memiliki hati ini, hati ini masih utuh sempurna hanya untukmu♥ Aku sedang menempa diri, untuk menjadi seorang Khadijah untukmu,yang menjadi tempatmu membagi resah… seseorang yang kau datang padanya, saat kau tak tahu lagi akan datang pada siapa… seseorang yang menguatkanmu dan menggenggam slalu tanganmu dalam perjalanan jihadmu♥ Akupun ingin menjadi ‘aisyahmu, seorang yang membuatmu tersenyum dan kembali ceria saat penatmu mulai datang, seorang yang menyerap ilmu darimu dengan sempurna dan membenarkan apa-apa yang salah dalam lakumu, seseorang yang mencintaimu dengan cemburunya, namun kau rasakan sakitnya,saat ia tersakiti, hingga kau katakan pada yg lain “janganlah kau sakiti aku dengan cara menyakti ‘aisyah”♥ Aku ingin mejadi fatimah, yang tak kau bagi cintamu pada yang lain.. bukan karna aku tak percaya kau tidak dapat berlaku adil, tapi karna aku ingin mencintaimu dengan sempurna, tanpa diganggu oleh cemburuku, itu saja♥ tak kalah lagi, aku ingin menjadi seperti ibunda hajar, yang tak gentar saat kau tinggalkan di padang pasir tandus dengan seorang bayi mungil di pelukan.. tak takut akan kehilanganmu, karna keyakinanku pada Rabbku lebih besar daripada yakinku padamu… cintaku padamu, tak akan mengalahkan cintaku pada Rabbku… usahaku ini tidak mudah sayang, begitupun usahamu..kuyakin itu.. maka tetaplah dalam jihadmu..tetaplah dalam usahamu..tetaplah dalam ikhiarmu… aku yakin kau kuat disana, dan doakanlah agar akupun kuat dsni dalam jihad dan ikhtiarku…bawalah aku dalam tiap doa dan sujudmu, kumohon… karna doa yg dapat menolongku hingga saatnya, kita bertemu dalam ikatan suci menyempurnakan separuh dien… dan kita akan melanjutkan jihad kita bersama dan nanti..terimalah aku apa adanya jika aku belum bsa mejadi khadijahmu,‘aisyahmu atau bahkan menjadi seperti ibunda hajar… tapi bimbinglah aku menjadi seperti mereka… dan kita bimbing bersama mujahid muda kita nanti tuk melanjutkan estafet perjuangan dakwah ini… teruntukmu yang ada disana,kuatlah..dan bersabarlah… bawalah aku dalam doa dan sujudmu, agar cinta kita nanti, hanya karnaNya…aamiin,  Ku temukan Engkau di setiap Tahajudku ...... Yaa ALLAH ..  Sesungguhnya aku lemah , tanpa petunjuk-MU , aku buta tanpa bimbingan-MU , aku cacat tanpa hidayah-MU , aku hina tanpa Rahmat-MU ’ Ya Allah..kurniakan lah kepada kami kejayaan di Dunia dan di Akhirat...aamiin

Wednesday, June 1, 2011

result...

Alhamdulillah..result dah keluaq 18 mei hr tu..bersyukur sgt2...actually,aq x sgka sgt2..mmg aq x target..aq target sbjek bio ja dpt A..tp semua tu rahsia ALLAH..DIA tahu apa yg trbaik utk kita..utk sbjek kimia plak,ms jwb exam tu aq mmg x yakin,sebab byk sgt aq tggl kosong..x smpat..tp,alhamdulillah..aq skor utk kimia..mate??haha...mate lah yg mncacatkan ckit..(sori ckgu)..mmg soalan mate agk tough la..smpai nangis2 lps jwb exam expecially bdk 4flat..tp aq x trgolong dlm golongan tu la..hehe...so,skrg ni tggu result upu la..xtau bla kuaq..1st choice aq veterinar(UPM)..2nd fisioterapi(UKM)..tp aq mnat forensik..aq da apply forensik USM..hrp2 da rezeki..insyaALLAH...salam..